Page 60 - E- Karty ćwiczeń.Szkolni przyjaciele. Matematyka. Edukacja wczesnoszkolna. Klasa 1. Część 1
P. 60
Wytnij planszę do ściganki liczbowej z „Wycinanki”. Do gry są
1
potrzebne: ściganka, kostka i po 2 pionki dla każdego gracza.
Grę zaczyna osoba, która wyrzuci więcej oczek na kostce.
Gracze na zmianę rzucają kostką i przesuwają swój dowolny
pionek do przodu o tyle pól, ile oczek wypadło na kostce.
Gracz w każdym ruchu, zamiast wykonać ruch do przodu,
może wykonać ruch do tyłu. Jeżeli nie można przesunąć
pionka do przodu (brakuje pól na planszy), to trzeba go
przesunąć do tyłu. Gracz nie może w jednym ruchu
przesuwać pionka do przodu i do tyłu. Wygrywa osoba,
która pierwsza postawi dwa swoje pionki na polu Meta.
Pionek stoi na polu numer 3, a kostka wskazała . Pokoloruj pole, na którym
2
stanie pionek. Zapisz działanie i oblicz wynik.
START 1 2 33333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333 4 5 6 7 8 9 10 META
Pionek stoi na polu numer 9, a kostka wskazała . Pokoloruj pole, na którym
3
stanie pionek. Zapisz działanie i oblicz wynik.
START 1 2 3 4 5 6 7 8 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9
9 10 META
Pionek stoi na polu numer 8, a kostka wskazała . Pokoloruj pole, na którym
4
stanie pionek. Zapisz właściwą liczbę.
START 1 2 3 4 5 6 7 888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888 9 10 META
Pionek stoi na polu numer 7. Zapisz, ile oczek trzeba wyrzucić, aby pionek dotarł
5
do mety.
START 1 2 3 4 5 6 7777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777 8 9 10 META
60 TYDZIEŃ 13 DZIEŃ 2