Page 87 - E-Podręcznik. Szkolni przyjaciele. Matematyka. Edukacja wczesnoszkolna. Klasa 1. Część 1.
P. 87

5   Przygotuj kartkę z bloku. Obrysuj na niej swoją stopę i wytnij jej kształt.
                 Porównajcie z koleżanką lub kolegą z ławki długości waszych stóp.


             6   Zmierz łokciem długość swojej ławki. Podaj wynik. Możesz używać określeń:
                 dwa łokcie i kawałek, trzy łokcie i trochę, prawie cztery łokcie.


             7   Zmierz krokami w klasie odległość od swojej ławki do tablicy. Poproś koleżankę
                 lub kolegę o wykonanie tego samego polecenia. Co można zauważyć?

                 • Czy te pomiary są dokładne? Co o tym sądzisz?


             8   Długość przedmiotów można mierzyć też kolorowymi paskami.

                 • Zmierz fragment wstążki za pomocą białych pasków.



















                 • Zmierz kolejny fragment wstążki za pomocą żółtych pasków.























                                                Ale to niewygodny
                                                sposób mierzenia
                                                     długości.


                 • Pomyśl i powiedz, dlaczego
                    jest to niewygodny sposób
                    mierzenia długości.




                                                                                                                87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92