Page 87 - E-Podręcznik. Szkolni przyjaciele. Matematyka. Edukacja wczesnoszkolna. Klasa 1. Część 1.
P. 87
5 Przygotuj kartkę z bloku. Obrysuj na niej swoją stopę i wytnij jej kształt.
Porównajcie z koleżanką lub kolegą z ławki długości waszych stóp.
6 Zmierz łokciem długość swojej ławki. Podaj wynik. Możesz używać określeń:
dwa łokcie i kawałek, trzy łokcie i trochę, prawie cztery łokcie.
7 Zmierz krokami w klasie odległość od swojej ławki do tablicy. Poproś koleżankę
lub kolegę o wykonanie tego samego polecenia. Co można zauważyć?
• Czy te pomiary są dokładne? Co o tym sądzisz?
8 Długość przedmiotów można mierzyć też kolorowymi paskami.
• Zmierz fragment wstążki za pomocą białych pasków.
• Zmierz kolejny fragment wstążki za pomocą żółtych pasków.
Ale to niewygodny
sposób mierzenia
długości.
• Pomyśl i powiedz, dlaczego
jest to niewygodny sposób
mierzenia długości.
87