Page 89 - E-Podręcznik. Szkolni przyjaciele. Matematyka. Edukacja wczesnoszkolna. Klasa 1. Część 1.
P. 89

4   Filip i Marysia mierzą długość takiej samej kreski w taki sposób, jak pokazano
                 na obrazku.








                                       Kreska ma                     Kreska ma
                                     5 centymetrów                7 centymetrów
                                        długości.                     długości.





               5 centymetrów                                            7 centymetrów





              0     1    2     3     4    5     6     7    8 0   1          3     4    5     6     7    8     9 10
                                                                 9 10 2





                 Pani powiedziała do Filipa: „Dobrze zmierzyłeś długość kreski”.

                 • Dlaczego dzieci uzyskały różne wyniki pomiarów?

                 • Jaką różnicę widzisz w sposobach mierzenia Filipa i Marysi?

                 • Jak należy przykładać linijkę, by pomiar był właściwy?





              5  Oceń na oko, który pasek jest najkrótszy, a który najdłuższy. Zmierz linijką
                 długość każdego paska i sprawdź poprawność swojej oceny.






























                                                                                                                89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94