Page 89 - E-Podręcznik. Szkolni przyjaciele. Matematyka. Edukacja wczesnoszkolna. Klasa 1. Część 1.
P. 89
4 Filip i Marysia mierzą długość takiej samej kreski w taki sposób, jak pokazano
na obrazku.
Kreska ma Kreska ma
5 centymetrów 7 centymetrów
długości. długości.
5 centymetrów 7 centymetrów
0 1 2 3 4 5 6 7 8 0 1 3 4 5 6 7 8 9 10
9 10 2
Pani powiedziała do Filipa: „Dobrze zmierzyłeś długość kreski”.
• Dlaczego dzieci uzyskały różne wyniki pomiarów?
• Jaką różnicę widzisz w sposobach mierzenia Filipa i Marysi?
• Jak należy przykładać linijkę, by pomiar był właściwy?
5 Oceń na oko, który pasek jest najkrótszy, a który najdłuższy. Zmierz linijką
długość każdego paska i sprawdź poprawność swojej oceny.
89