Przejdź do treści
Wróć do listy artykułów

Prace domowe – zadawać, czy nie?

Edukacja szkolna i przedszkolna
Prace domowe – zadawać, czy nie?

Wszyscy doskonale pamiętamy z dzieciństwa i młodości prace domowe. Przez wiele lat szkoła była z nimi nierozerwalnie związana, chociaż co jakiś czas odbywała się dyskusja o tym, czy w ogóle powinny być one zadawane przez nauczycieli. Od kwietnia obowiązuje nowe rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej, które sprawiło, że możliwość zadawania prac domowych w szkołach podstawowych została w istotny sposób ograniczona. Jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości i jak podchodzić do tematu w szkołach ponadpodstawowych, gdzie zmiany nie zostały wprowadzone?

Prace domowe, a samorozwój

Zadawanie prac domowych, a także samodzielna nauka w domu to istotne elementy procesu edukacji, które bez wątpienia wspierają rozwój uczniów. Przygotowywanie i ocenianie prac domowych stanowiło kluczową część kompetencji nauczycielskich, a sposób ich odrabiania przez ucznia może wiele powiedzieć o młodej osobie i sposobie jej myślenia, co w szkole jest szczególnie cenne. Warto poszerzać swoje kompetencje nauczycielskie i dowiedzieć się, w jaki sposób najlepiej prowadzić praktykę, by potencjał uczniów w pełni się ujawnił. Na szczęście osoby kompetentne nie uciekają od samorozwoju i chętnie uczestniczą w różnych szkoleniach, które mogą rozwinąć zdobyte wcześniej kompetencje. Właśnie z myślą o takich pedagogach Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych zaprasza na szkolenie, które pozwoli nie tylko pogłębić wiedzę na ten temat, ale także doskonalić umiejętności dydaktyczno-metodyczne. „Zadawać – nie zadawać? Prace domowe – czas na zmiany w szkołach” zajmie się bez wątpienia bardzo aktualnymi problemami szkolnictwa.

Inni czytali: Jak radzić sobie z lękiem w szkole – czego potrzebują od nas dzieci i nastolatki?

„Zadawać – nie zadawać? Prace domowe – czas na zmiany w szkołach”

Podczas szkolenia poruszonych zostanie wiele aspektów związanych z zadawaniem i ocenianiem prac domowych. Biorący w nim udział nauczyciel będzie miał szansę dowiedzieć się, jakie są oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli względem prac domowych, opierając się na wynikach oficjalnych badań i sondaży. Przeanalizowane zostaną także obowiązujące przepisy prawa oświatowego. Zdobycie tej wiedzy z pewnością umożliwi pedagogowi świadome kształtowanie własnej praktyki dydaktycznej. Podczas trwania kursu będzie można poznać metody i strategie zadawania prac domowych, uwzględniające efektywność uczenia się młodych ludzi.

Korzystając z takiego szkolenia, będzie można poznać alternatywne metody pracy w edukacji wczesnoszkolnej – wszystko po to, by nie ograniczać się jedynie do tradycyjnych form pracy domowej. Kiedy człowiek dostrzeże swoje błędy związane z zadawaniem konkretnych zadań, będzie mógł w przyszłości unikać tych typowych pułapek. Poza tym zaplanowanie zestawów prac domowych wspierających proces uczenia się ucznia pozwoli nauczycielowi w praktyce zastosować zdobytą wiedzę. Dzięki różnorodnym metodom, takim jak prezentacje, wykłady oraz prace grupowe – szkolenie „Zadawać – nie zahttps://orke.pl/szkolenia/zadawac-nie-zadawac-prace-domowe-czas-na-zmiany-w-szkolach/dawać? Prace domowe – czas na zmiany w szkołach” organizowane przez Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych – na pewno nie będzie nużące. Każdy pedagog gotowy na inspirujące dyskusje, praktyczne wskazówki oraz nowe spojrzenie na rolę pracy domowej w procesie nauczania i uczenia się – powinien się tym wydarzeniem zainteresować.

Realizacja szkoleń rozpocznie się od 6.05.2024. Biorąc w nim udział można tylko zyskać!

Przeczytaj także: Jak nauczyć dziecko logicznego myślenia?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami
Zadzwoń na infolinię
+48 801 220 555 Poniedziałek-piątek, w godzinach: 8:00-16:00
Napisz do nas wiadomość
wsip@wsip.com.pl Postaramy się odpowiedzieć jeszcze tego samego dnia
Porozmawiaj na czacie
Otwórz czat Nasi doradcy pozostają do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.
Skip to content