Od E-zadań, E-testów i próbnych arkuszy egzaminacyjnych do sukcesu na egzaminie

Dla dyrektorów i nauczycieli
Udostępnij

Egzamin zawodowy w Formule 2019 odbywa się tylko online, więc trzeba dobrze przygotować uczniów, aby nie zaskoczyła ich taka forma egzaminu. Na egzaminie pojawią się zadania multimedialne, w tym filmy. Zdawanie egzaminu to nie tylko sprawdzenie wiedzy i umiejętności, ale kluczowe jest też przećwiczenie i rozwiązywanie zadań na wzór zadań egzaminacyjnych. Podstawa programowa z 2019 r. zmieniła sposób układania pytań egzaminacyjnych – kryteria weryfikacyjne spowodowały uszczegółowienie tych pytań.

E-zadania i E-testy egzaminacyjne zostały przygotowane jako pomoc dla nauczyciela – pomagają sprawdzić, czy uczeń opanował dane zagadnienie i czy umie z niego rozwiązywać pytania egzaminacyjne.
 

Prelegent:

dr inż. Iwona Namysław wieloletni nauczyciel przedmiotów zawodowych z branży gastronomicznej (zasady żywienia, technologia gastronomiczna z towaroznawstwem, organizacja produkcji gastronomicznej). Współautorka zeszytu ćwiczeń pt.: „Procesy technologiczne w gastronomii” część 1 i 2. Egzaminator egzaminu zawodowego z kwalifikacji HGT 02. Przygotowywanie potraw i napojów.

  Prezentacja oferty wsip - zobacz katalogi  Język angielski zawodowy WSiP

Zobacz inne spotkania

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    17 Lis 2021

    Paka szkolnego bystrzaka – gry edukacyjne dla uczniów klas 1-3

    Zapraszamy do obejrzenia e-warsztatu, w którym współautorka materiałów do Paki szkolnego bystrzaka opowiada o tych niezwykłych pomocach edukacyjnych dla uczniów klas 1-3.
     
    Z e-warsztatu dowiesz się m.in.:
     
    • jakie elementy wchodzą w skład każdego zestawu;
    • które umiejętności dzieci mają okazję doskonalić i rozwijać dzięki grom i zabawom tworzącym Pakę szkolnego bystrzaka;
    • jak i kiedy warto wykorzystać poszczególne pomoce?

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    18 Lis 2021

    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    W czwartek, 18 listopada 2021 roku, odbyło się e-spotkanie:
    Co dalej po egzaminie ósmoklasisty, jak pomóc uczniom wybrać właściwy kierunek kształcenia?

    Celem spotkania było:
    • zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności realizacji elementów poradnictwa zawodowego na lekcjach w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej.

    Szczegółowy zakres tematyczny:
    • jak wpleść elementy poradnictwa zawodowego do realizacji na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych w szkole podstawowej?
    • jak realizować te zajęcia w ciekawy sposób – prezentacja nowych metod, narzędzi i aplikacji,
    • jak zmotywować młodych ludzi do aktywnego planowania swojej kariery?

    Metody i formy pracy:
    • prezentacja, mini-grywalizacja – interaktywna gra z nagrodami.

  • Dla dyrektorów i nauczycieli

    09 Lis 2021

    Wellbeing w pracy nauczyciela. Jak dbać o równowagę psychiczną po miesiącach nauki zdalnej?

    9 listopada 2021 roku, w godzinach 17:30–18:15 odbyło się spotkanie, podczas którego porozmawialiśmy o wpływie pandemii i nauki zdalnej na komfort pracy, równowagę psychiczną oraz wyzwania, z jakimi mierzą się nauczyciele po powrocie do szkół.

    Spotkanie poprowadziła dr Monika Baryła-Matejczuk – psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji. Trener kompetencji zawodowych. Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.