

Historia. Nowa edycja. Zakres podstawowy
Numer dopuszczenia MEN: 1147/4/2025
W uporządkowany sposób odnosi treści z minionej epoki do współczesności, ma za zadanie zainteresować uczniów tematem i pokazać im powtarzalność motywów i symboli literackich oraz kulturowych.
WYDANIE AKTUALNE zawiera tylko obowiązujący materiał zgodny z wymogami uszczuplonej podstawy programowej.
ZYSKAJ WIĘCEJ! Kup podręczniki WSiP, otrzymaj dodatkowo E-book i dostęp do Kursów powtórzeniowych online z języka polskiego i matematyki, a zyskasz:
• kurs przygotowujący do matury z języka polskiego i matematyki,
• streszczenia i opracowania lektur,
• bogatą bazę zadań, quizów i testów,
• lekcje wideo prowadzone przez znanych nauczycieli.
* Materiały do języka polskiego i matematyki na poziomie podstawowym, dostępne od 01.09.2024 na stronie eduranga.pl Korzystanie z eduranga.pl wymaga założenia darmowego konta.
Poznaj nasz cykl
„Historia. Nowa Edycja. Zakres podstawowy. Wydanie Aktualne” jest przeznaczony dla klas 1–4 liceum ogólnokształcącego (1–5 technikum), którzy realizują podstawę programową nauczania historii w zakresie podstawowym.
Co go wyróżnia?
- Uporządkowana i przejrzysta struktura podręczników, która ułatwia odszukiwanie, zrozumienie i zapamiętywanie najważniejszych informacji.
- Teksty umieszczone w barwnych ramkach, takie jak definicje ważnych pojęć, dodatkowe ciekawostki czy biogramy postaci historycznych, wzbogacają główną narrację.
- Wyraźne mapy i plany historyczne wraz z poleceniami uczą pracy z materiałami kartograficznymi oraz pomagają w lokalizowaniu wydarzeń i zjawisk historycznych.
- Bogaty wybór tekstów źródłowych, które uczniowie analizują w kontekście zadań, ćwicząc umiejętności wymagane na maturze.
- Moduły „Warsztat historyka”, które uczą pracy z różnorodnymi źródłami historycznymi i pomagają w rozwijaniu umiejętności analizy, interpretacji oraz argumentacji.
- Kalendaria zamieszczone na zakończenie każdej lekcji pomagają w podsumowaniu i powtórzeniu materiału.
- Zestawy zadań o różnym stopniu trudności, w tym zadania na wzór maturalnych, które kształcą umiejętności analizy i syntezy materiału, a także tworzenia wypowiedzi
Zgodny z wymaganiami uszczuplonej podstawy programowej z 2024 r. oraz dostosowany do siatki godzin ramowego planu nauczania z 2024 r.
A także Różnorodne formy graficzne – schematy, infografiki, diagramy – pomagają uczniom w zrozumieniu oraz przyswojeniu nowych, złożonych zagadnień:
- Ramki słownikowe (oznaczone piktogramem z wykrzyknikiem) – zawierają definicje ważnych pojęć i terminów historycznych.
- Osie czasu zamieszczone przy poszczególnych tematach oraz kalendaria w lekcjach powtórzeniowych ułatwiają lokalizowanie omawianych zagadnień w czasie oraz porządkują chronologicznie procesy i zjawiska historyczne.
- Schematy „Następstwa”, ukazujące przyczyny i skutki wydarzeń historycznych, ułatwiają zrozumienie i zapamiętanie treści oraz kształcą u uczniów myślenie przyczynowo skutkowe.
Podział treści nauczania na klasy jest dostosowany do podstawy programowej i siatki godzin ramowego planu nauczania z 2024 r.:
‒ klasa 1: starożytność i średniowiecze
‒ klasa 2: okres od końca XV w. do 1815 r.
‒ klasa 3: okres od 1815 do 1939 r.
‒ klasa 4: liceum (4 i 5 technikum): okres po 1939 r.


Sprawdź, jakie materiały przygotowaliśmy dla ucznia
Publikacje dla ucznia na poziomie każdej klasy:
- podręcznik papierowy,
- e-podręcznik (e-book),
- atlas historyczny (papierowy) zakres podstawowy i rozszerzony (ponadcyklowy).
Atlas historyczny. Liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony [produkt ponadcyklowy, koedycja z wydawnictwem Demart]
Publikacja obejmuje materiał od prehistorii aż do czasów najnowszych i przeznaczona jest dla wszystkich klas liceum i technikum.
Zawiera kompletny zestaw ponad 200 map odnoszących się do zagadnień politycznych, społecznych, kulturowych i gospodarczych. Ułatwia uczniom lokalizowanie czasowo – przestrzenne wydarzeń i procesów historycznych z dziejów Polski i historii świata.

Poznaj naszych autorów
Podręcznik został przygotowany przez ceniony zespół ekspertów, którego zadaniem było stworzenie treści odpowiadających potrzebom współczesnych nauczycieli i uczniów. Kluczem w doborze autorów była przede wszystkim znajomość materii i doświadczenie zawodowe. Zadbaliśmy o to, aby materiał w pełni realizował wymagania podstawy programowej i skutecznie przygotował uczniów do matury.