Szkoła na TAK! Klasa 2
Numer dopuszczenia MEiN: 1160/2/2024
Cykl do edukacji wczesnoszkolnej pt. „Szkoła na TAK!” skupia się na promowaniu samodzielności, wyobraźni oraz kreatywnego myślenia, a także zapewnieniu wsparcia dla rozwoju zdolności uczniów. Stawiamy w nim na praktyczne zastosowanie wiedzy w życiu codziennym. Nasz program promuje pozytywną edukację, umożliwiającą osiągnięcie najlepszych wyników.
Przekształcamy klasyczną edukację w interaktywną przygodę dzięki bogatej gamie materiałów multimedialnych oraz starannie dobranych narzędzi i metod, aby sprostać różnorodnym potrzebom edukacyjnym uczniów oraz wspierać ich rozwój emocjonalny.
„Szkoła na TAK!” to zestaw materiałów edukacyjnych dla młodszych klas szkół podstawowych, który cieszy się uznaniem nauczycieli!
Poznaj nowy cykl
Poznaj nowy cykl do edukacji wczesnoszkolnej – „Szkoła na TAK!”
„Szkoła na TAK!” to kompleksowy zestaw materiałów do nauki w szkole podstawowej, któremu nauczyciele zdecydowanie mówią TAK! Uwzględniliśmy z nim bogate wsparcie multimedialne, starannie opracowane narzędzia i metody, dostosowane do różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz aktualnej rzeczywistości szkolnej.
Przygotowane przez nas pakiety podręczników i ćwiczeń rozwijają:
- kompetencje kluczowe, uznanych za kompetencje przyszłości: umiejętności uczenia się, kompetencji społecznych oraz inicjatywności i przedsiębiorczości
- dziecięce zainteresowania, kreatywność, umiejętność samodzielnego myślenia, chęć uczenia się i zdobywania wiedz,
- prawidłowy rozwój emocjonalny (w tym poczucie bezpieczeństwa, poczucie własnej wartości, umiejętność radzenia sobie z trudnościami i emocjami,
- umiejętności społeczne (m.in. nawiązywanie dobrych relacji z innymi, szacunek do innych ludzi, koleżeńskość, gotowość do pomocy innym, empatia, zasady kultury osobistej i dobrego wychowania, przestrzegania reguł i zasad życia społecznego, praca w zespole),
- umiejętność wykorzystania wiedzy w życiu,
- indywidualne zdolności i zainteresowania oraz zachęcają do wykorzystywania indywidualnych uzdolnień i zainteresowań w pracy na lekcji, a zachęcają do posługiwania się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi poza szkołą.
Przygotowując cykl uwzględniliśmy wyzwania przed jakimi stoi współczesna szkoła i nauczyciel. W materiałach położyliśmy duży nacisk nie tylko na możliwość uwzględnienia indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczniów, postawiliśmy też na kształtowanie odpowiednich postaw społecznych oraz zdrowy rozwój w duchu pozytywnej edukacji:
- wykorzystujemy osiągnięcia neurodydaktyki – metod nauczania przyjaznych mózgowi, dostosowanych do sposobu jego funkcjonowania i uwzględniających jego potencjał,
- wprowadzamy pozytywną dyscyplinę,
- aktywizujemy, zachęcamy do działania wspieramy samodzielność i inicjatywność,
- stawiamy na indywidualizacje nauczania (zróżnicowany poziom trudności, uwzględnienie różnych warunków w tym np. ekonomiczno-społecznych, geograficznych w jakich wychowują się uczniowie, a także zróżnicowanego potencjału uczniów i szybkości tempa pracy),
- budujemy podstawy szacunku i tolerancji dla innych ludzi oraz oswajamy z odmiennością.
Wybierz nasz program, który oferuje bogate wsparcie multimedialne, starannie opracowane narzędzia i metody, dostosowane do różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz wspiera ich rozwój emocjonalny.
Poznaj Lenę i Tymka!
Lena i Tymek po wakacjach wracają do 2 klasy. Choć lato było długie i emocjonujące to z niecierpliwością czekają na spotkania z kolegami i niespodzianki jakie przyniesie nowy rok w szkole. Chłopiec i dziewczynka odwiedzają się nawzajem, rozmawiają ze sobą przez telefon lub przez Internet. Dzielą się ze sobą spostrzeżeniami i wiadomościami.
Ważnym aspektem treści nauczania jest formułowanie tematów dni w postaci dziecięcych pytań. Przedstawianie i interpretowanie rzeczywistości z punktu widzenia dzieci, które są odbiorcami treści materiałów dydaktycznych, sprawia, że poruszana tematyka jest uczniom bliska i łatwiej im jest się z nią utożsamić. Taka formuła dodatkowo uczy dzieci konstruowania pytań, co jest niezwykle ważne dla rozwoju ich procesu myślenia i jednocześnie pozwala uczennicom i uczniom wykorzystywać ich pozaszkolną wiedzę. Podręczniki z cyklu „Szkoła na tak” wspierają wszechstronny i harmonijny rozwój uczniów, a także zachęcają do zdobywania nowych umiejętności, bazując na ich naturalnej ciekawości i chęci uczenia się.
Sprawdź, co zawiera nasz cykl
Sprawdź obudowę metodyczną dla nauczyciela
W poradnikach znajdziesz wszystkie materiały, które pomogą przygotować Ci się do każdej lekcji. Poradniki są dostępne zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej.
W publikacjach znajdziesz:
- opis koncepcji i założeń cyklu,
- rozkład materiału,
- spis pomocy niezbędnych do pracy na lekcji,
- propozycje ćwiczeń i zabaw,
- zapisy do dziennika,
- dodatkowe materiały do kserowania oraz pomysły na lekcje bez podręcznika.
Sprawdź, jakie materiały przygotowaliśmy dla ucznia
Komplet czterech części podręcznika zintegrowanego obejmuje edukacje polonistyczną, społeczną, przyrodniczą, plastyczną, techniczną i muzyczną. Dwie części podręcznika do matematyki kładą nacisk na wiązanie teorii z jej praktyczną obecnością w codziennym życiu.
Forma i treść publikacji są dostosowane do możliwości poznawczych najmłodszych uczniów.
Sprawdź, co inni myślą o naszym cyklu
„Super, że są bohaterowie przewodni, dzieci będą się z nimi identyfikowały.”
„Kreatywny, przystępny, zachęcający do wykorzystywania zdobywanej wiedzy i umiejętności w życiu codziennym.”
„Ciężko wybrać najciekawsze tematy, w zasadzie w każdym tygodniu ciekawie są przedstawione wprowadzane materiały, w każdym tygodniu jest coś ciekawego.”
Zajrzyj do środka!
Poznaj fragmenty naszych publikacji. Przeglądaj zawartość i przekonaj się o unikatowości naszych książek!
Jak powstał nasz cykl?
Nowa oferta WSiP to wynik naszej pracy z ostatnich dwóch lat poświęconych konsultacjom, obserwacjom i badaniom, w jaki sposób zmieniła się szkoła oraz jakie potrzeby mają aktualnie nauczyciel, uczeń i rodzic. To setki godzin rozmów i paneli, tysiące ankiet i wywiadów. Jako pierwszy wydawca edukacyjny przeprowadziliśmy na tak olbrzymią skalę badania terenowe – spędziliśmy 600 godzin lekcyjnych z 2600 uczniami oraz 100 nauczycielami w polskich szkołach podstawowych na rzeczywistych lekcjach z podręcznikami naszego wydawnictwa.
Dzięki temu wiemy, że 98% nauczycieli i 100% uczniów chce pracować z takimi materiałami do edukacji wczesnoszkolnej.
Praca nad nową ofertą przebiegała zgodnie z innowacyjną metodą kreacji produktów Design Thinking, ukierunkowaną na klienta i jego potrzeby, wpisującą się doskonale w wartości naszego wydawnictwa. Do współpracy zaprosiliśmy nie tylko ekspertów z poszczególnych dziedzin, lecz również osoby, które na wskroś znają rzeczywistość szkolną: nauczycieli praktyków, popularyzatorów nauki, a także cenione osobowości internetowe prowadzące wartościowe i popularne blogi oraz kanały edukacyjne. Dzięki temu możemy śmiało powiedzieć, że edukacja, którą tworzymy, jest edukacją dla przyszłości, z myślą o zmieniającym się świecie i zmieniającej się szkole.
Nad nowymi podręcznikami pracowaliśmy w sposób, który zapewnił im spójność i formę przyjazną uczniowi. Treści edukacyjne oraz rozwój umiejętności poznawczych i społecznych uczniów znalazły swoje odzwierciedlenie w realizacjach poszczególnych zagadnień. Struktura podręczników pozwala na indywidualne podejście do uczniów, zarówno do tych zdolnych, jak i tych, którzy potrzebują więcej uwagi i czasu na wykonanie stawianych przed nimi zadań.
Odpowiednia liczba urozmaiconych ćwiczeń i tekstów do czytania pozwala na stałe doskonalenie tej umiejętności. Nasz cykl uczy, jak wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce. Zależy nam, żeby uczniowie byli aktywni i umieli podejmować różnorodne działania. „Szkoła na TAK!” to cykl, który pozwala dzieciom budować wiedzę i zrozumieć otaczający je świat.
Zgodnie z założeniami metody design thinking, szeroko i wielopoziomowo zbadaliśmy opracowane materiały. Jako pierwsze wydawnictwo edukacyjne w Polsce przeprowadziliśmy badania na niespotykaną dotąd skalę. To setki godzin konsultacji, ankiet, paneli i wywiadów oraz badania terenowe, w ramach których wszystkie nowe podręczniki testowano podczas 600 godzin lekcyjnych z 2600 uczniami i setką nauczycieli. Dzięki temu wiemy, że nasze podręczniki do edukacji wczesnoszkolnej otrzymały takie opinie i wyniki:
- 98% nauczycieli i 100% uczniów chce pracować z takimi materiałami do edukacji wczesnoszkolnej;
- 96% nauczycieli uznało, że podręcznik pozwala na indywidualizację nauczania;
- 92% nauczycieli uznało, że podręcznik pozwala na pracę z dziećmi zarówno zdolnymi, przeciętnymi, jak i z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- 100% nauczycieli uznało, że szata graficzna jest kolorowa, współczesna i dostosowana do percepcji uczniów.
Wybierając cykl „Szkoła na TAK!” zyskujesz pewność, że skorzystasz z zupełnie nowych materiałów, które jednocześnie zostały już sprawdzone w praktyce i zaakceptowane przez nauczycieli oraz uczniów w całej Polsce. Wszystko to jest możliwe dzięki zastosowaniu w praktyce metody design thinking.
Poznaj naszych autorów
Kluczowym kryterium w wyborze autorów cyklu „Szkoła na TAK!” było nie tylko praktyczne zrozumienie tematyki związanej z nauką najmłodszych, lecz także aktywne zaangażowanie w kreowanie innowacyjnych metod edukacyjnych. Ostatecznie zadania stworzenia nowego cyklu materiałów do edukacji wczesnoszkolnej podjęły się doświadczone nauczycielki i autorki, które w swoje codziennej pracy również stawiają na wykorzystanie nowoczesnych metod dydaktycznych.
Zapraszamy do ich poznania!