
Gdzie szukać pomysłów na wyjątkowe spotkania z językiem polskim? Jak sprawić, by zwykła lekcja stała się emocjonującą przygodą zarówno dla ucznia, jak i nauczyciela?
Podczas webinaru wspólnie poszukamy odpowiedzi na te i inne pytania. Odkryjemy, jak wprowadzić uczniów w optymalny stan sprzyjający nauce oraz przyjrzymy się aktualnym badaniom na temat procesów uczenia się.
Dlaczego warto wziąć udział w wydarzeniu?
- Poznasz nowoczesne sposoby na obudzenie w uczniach zainteresowania językiem polskim
- Dowiesz się, jak zainteresować lekcją nawet tych najmniej zainteresowanych
- Poznasz wyniki badań, dotyczących procesów uczenia się
- Otrzymasz certyfikat, potwierdzający udział w wydarzeniu

Aleksandra Wójcik – nauczycielka języka polskiego i języka polskiego jako obcego, neurolinguistic coachka w trakcie certyfikacji, krytyczka przekazów medialnych oraz autorka podcastu Kobiecość w Eterze. W swojej pracy łączy nowoczesną wiedzę lingwistyczną, z empatią i elastycznością. Jej misją jest ułatwianie nauki oraz inspirowanie do głębszego rozumienia języka i jego wpływu na postrzeganie świata Prywatnie pasjonatka tanga, kultury i nieustannego rozwoju.
Kilka słów od prowadzącej:
Prawda jest jednak taka, że po prostu kocham język polski i głęboko wierzę w moc słów. W pracy najważniejsze jest dla mnie zapalanie ognia w sercach moich podopiecznych. Właśnie dlatego moje lekcje odbywały się już w parkach, kawiarniach, muzeach i na osiedlowych ławeczkach, a ich tematyka zahaczała nie tylko o życie i twórczość polskich noblistów, lecz także o najświeższe wyniki meczów piłkarskich czy charakterystykę polskich ryb słodkowodnych. Jak bowiem powiedział Ludwig Wittgenstein: „Granice mojego języka oznaczają granice mojego świata.”
Wiedza z zakresu neuronauki i lingwistyki pomaga mi tworzyć lekcje nie tylko ciekawe, lecz także wartościowe merytorycznie. Uczniowie cenią moje poczucie humoru i empatię.