Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne – jedno z wiodących polskich wydawnictw edukacyjnych – po blisko 50 latach zmieniają swoje logo. To symboliczny początek nowego rozdziału w historii firmy, która w ostatnich latach stała się liderem w obszarze innowacji edukacyjnych.
Nowy znak graficzny WSiP uosabia panujące obecnie w edukacji przenikanie się dwóch światów – tradycyjnego (opartego na tradycyjnych książkach) oraz współczesnego (wykorzystującego nowe technologie i rozwiązania cyfrowe). Dlatego też sygnet nowego logo składa się
z dwóch elementów: prostokątnego ekranu oraz otwartej książki. Zaprojektowany w ten sposób znak w czytelny sposób obrazuje nie tylko dwa główne filary działalności firmy, ale i jej misję, zgodnie z którą – łącząc tradycję z nowoczesnością – WSiP tworzy edukację dla przyszłości.
W ostatnich latach zrobiliśmy naprawdę wiele, by spełnić oczekiwania dyrektorów, nauczycieli oraz uczniów. Nowa oferta dla szkół podstawowych dostosowana – zgodnie z bliską nam
w codziennej pracy metodologią design thinking – do potrzeb Klientów, podręczniki do nowych przedmiotów, a także uruchomienie innowacyjnej platformy edukacyjnej – eduranga.pl, to tylko niektóre przykłady naszych zrealizowanych działań. Zespół WSiP pracuje w oparciu o kluczowe wartości, które stawiają Klienta w centrum uwagi, a gotowość do działania i zmian są jedną z podstaw naszego funkcjonowania – podkreśla Jerzy Garlicki, Prezes Zarządu WSiP S.A.
Nowe logo WSiP zostało zaprojektowane przez znane na całym świecie polskie studio TOFU. Słynie ono z projektów, które nie tylko są oparte na świetnych pomysłach i doskonałej kreacji, ale także głęboko poruszają emocje.
Zdajemy sobie sprawę, jak duże jest przywiązanie nauczycieli do marki WSiP. Chcieliśmy, aby nowe logo podkreślało cyfrową transformację, do której w ostatnich latach doszło w naszym wydawnictwie. Jednocześnie wciąż chcemy odwoływać się do naszego bogatego dziedzictwa, które jest tak bliskie nie tylko nauczycielom, ale także wielu pokoleniom uczniów korzystających z naszych rozwiązań edukacyjnych i publikacji. Jestem przekonana, że udało nam się zrealizować te założenia z powodzeniem, a efekty współpracy z TOFU Studio spełniły nasze oczekiwania – podsumowuje Małgorzata Simonides, Dyrektor Działu Rozwoju Nowych Produktów i Badań WSiP S.A.
Wprowadzenie nowego logo oraz identyfikacji wizualnej będzie przebiegało w kilku etapach. Wszystkie nowo projektowane publikacje oraz materiały edukacyjne będą oznaczane nowym znakiem. Równolegle przez pewien czas – zgodnie z obowiązującymi podstawami programowymi – na rynku będą jeszcze dostępne produkty z poprzednią wersją znaku.
Jesteśmy dumni z naszego nowego logo oraz nowej identyfikacji wizualnej. Jak pokazują badania, nie tylko jakość produktów i zaufanie do naszej marki, ale również innowacyjność i dostosowanie do zmieniających się potrzeb Klientów są głównymi czynnikami, które wpływają na decyzje nauczycieli, uczniów i rodziców przy wyborze oferty WSiP – podkreśla Ewa Strzelczyk, Członek Zarządu WSiP S.A.
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne to jedno z najstarszych i najbardziej renomowanych polskich wydawnictw edukacyjnych. Jego historia sięga 1945 roku, kiedy to powstały Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. W pierwszych latach swojego istnienia PZWS koncentrowały się przede wszystkim na tworzeniu podręczników szkolnych. Pierwszym wydanym podręcznikiem był „Elementarz dla szkół wiejskich” Mariana Falskiego. Z czasem oferta wydawnictwa rozszerzyła się, obejmując również pomoce dydaktyczne, literaturę dla nauczycieli oraz publikacje popularnonaukowe.
W 1974 roku Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych połączyły się z Państwowymi Wydawnictwami Szkolnictwa Zawodowego, tworząc w ten sposób Wydawnictwa Szkolne
i Pedagogiczne. Przez wiele lat WSiP funkcjonowało jako przedsiębiorstwo państwowe, a następnie – w 2004 roku – zostało przekształcone w spółkę akcyjną.
Dzisiaj WSiP to polskie wydawnictwo tworzące innowacyjne materiały edukacyjne, począwszy od nowoczesnych podręczników dla wszystkich etapów edukacji oraz licznych pomocy dydaktycznych, aż po interaktywne materiały na platformie e-learningowej. Dzięki temu WSiP tworzy środowisko umożliwiające naukę w trybie blended learning – jednej z najbardziej efektywnych metod nauczania na świecie. Wydawnictwo nieustannie poszukuje też nowych rozwiązań, aby tworzyć materiały edukacyjne, które są atrakcyjne dla nauczycieli oraz uczniów i odpowiadają na wyzwania współczesnej edukacji.
Znajomość marki WSiP deklaruje 99,7 proc. nauczycieli, a także ponad 90 proc. uczniów[1].
Od 2024 r. WSiP należy do Grupy Infinitas Learning, wiodącego europejskiego dostawcy produktów i usług w obszarze nauki i edukacji. Poza rynkiem polskim Grupa Infinitas Learning działa między innymi w Holandii, Belgii, Portugalii i Szwecji.
[1]Badanie Fast Solutions dla WSiP, 2022 r.