

Informatyka. Nowa edycja.
Zakres podstawowy. Wydanie aktualne 2025
Cykl posiada nr dopuszczenia MEiN: 974/1/2022/z1
Podręcznik stworzono z myślą o nowoczesnym i angażującym nauczaniu Informatyki. W podręczniku omówiono najważniejsze zagadnienia: ochronę danych i oprogramowanie, arkusz kalkulacyjny, grafikę rastrową, edytor tekstu, algorytmikę i programowanie, komunikację i naukę w sieci tworzenie stron internetowych. Aktualne treści, zróżnicowane zadania oraz quizy rozwijają samodzielność i kreatywność ucznia.
WYDANIE AKTUALNE zawiera obowiązujący materiał zgodny z wymogami uszczuplonej podstawy programowej.
Pamiętaj! Do wykazu wpisz WYDANIE AKTUALNE 2025 – to gwarancja najnowszych treści, zgodnych z uszczuploną podstawą programową.
Poznaj nasz cykl
Informatyka. NOWA EDYCJA WYDANIE AKTUALNE uwzględnia wymagania uszczuplonej podstawy programowej, dzięki czemu uczeń i nauczyciel mają pewność, że w pełni zrealizują wymagany materiał. Podręczniki skłaniają do samodzielnego szukania rozwiązań i zachęcają uczniów do ciągłego rozwijania umiejętności pisania programów.
Publikacje obejmują naukę dwóch języków programowania Python i C++, a w połączeniu z serwisem internetowym #Informatyka w praktyce pozwalają na naukę i doskonalenie umiejętności informatycznych.
Problemowe podejście do zagadnień oraz dokładnie omówione algorytmy nawiązujące do innych przedmiotów i różnych zagadnień z życia codziennego przedstawiają programowanie jako narzędzie uniwersalne, do zastosowań praktycznych.
Podręcznik proponuje wiele narzędzi, dzięki którym nauka jest bardziej efektywna i dostosowana do indywidualnych możliwości każdego ucznia. Zwiększona liczba różnorodnych zadań podsumowujących oraz dodatkowych pozwoli na lepsze dostosowanie pracy do umiejętności uczniów. Podejście krok po kroku oraz proste, jednoznaczne sformułowania ułatwiają zrozumienie nawet trudnych tematów, a właściwe proporcje teorii i ćwiczeń zapewniają skuteczną naukę.
Ramki W praktyce prezentują przykłady zastosowania zdobytej wiedzy w życiu codziennym. Nowoczesne infografiki z pytaniami urozmaicają zajęcia i pokazują praktyczne zastosowanie informatyki. Pytania quizowe na końcu każdej lekcji pozwalają uporządkować, sprawdzić i utrwalić wiedzę.
Podsumowania, w których kluczowe zagadnienia czytelnie wyróżniono w punktach, pomagają uczniom ocenić opanowanie materiału, a pytania sprawdzające pozwalają zweryfikować wiedzę z danego zakresu.

Sprawdź obudowę metodyczną dla nauczyciela
To wszechstronne narzędzie edukacyjne wspierające naukę programowania w językach Python i C++. Oferuje różnorodne funkcje, takie jak automatyczna ocena poprawności kodu, a także materiały do pobrania, które są bezpośrednio związane z podręcznikiem WSiP do informatyki na poziomie podstawowym.
Platforma zawiera:
- Ćwiczenia i zadania do rozwiązywania online w edytorach umożliwiających kodowanie w Pythonie i C++, z natychmiastową weryfikacją napisanych programów.
- Materiały pomocnicze, takie jak tabele z arkusza kalkulacyjnego, pliki graficzne, szablony, teksty do opracowania oraz prezentacje, które wspierają realizację zadań z podręcznika.
- Unikalną konstrukcję zadań, które wymagają algorytmicznego podejścia do problemów, rozwijają samodzielność, systematyczność oraz kreatywność.
- Intuicyjną nawigację, która umożliwia szybkie odnalezienie odpowiedniego rozdziału, lekcji lub ćwiczenia, pozwalając na skuteczne nadrobienie zaległości lub rozszerzenie umiejętności.
Dzięki uporządkowaniu treści i licznym materiałom edukacyjnym, platforma zapewnia efektywną naukę krok po kroku oraz ułatwia realizację materiału z zakresu informatyki.

Poznaj zespół autorski
Przygotowanie nowej edycji podręcznika zostawiliśmy w rękach sprawdzonego i cenionego zespołu ekspertek, których zadaniem było stworzenie treści odpowiadających potrzebom współczesnych nauczycieli i uczniów. Skupiliśmy się przede wszystkim na aktualizacji treści, dodaliśmy wskazówki i przykłady wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce. Zadbaliśmy o to, aby materiał uwzględniał uwagi i postulaty jakie otrzymywaliśmy od nauczycieli w ciągu ostatnich lat.