Badania przeprowadzone przez Indiana University Kelley School of Business wykazały, że inteligencja emocjonalna – zdolność rozumienia, wykorzystywania i zarządzania emocjami w celu złagodzenia stresu – może być ważniejsza dla przetrwania firmy, niż wcześniej sądzono.
Przeczytaj także: Jak budować u dziecka poczucie własnej wartości?
Okazało się, że przedsiębiorcy czerpią dużo większe korzyści z kompetencji emocjonalnych niż innych. Według niedawnego badania Bureau of Labor Statistics około jedna piąta wszystkich nowych firm upada w ciągu pierwszych dwóch lat, a prawie połowa zostaje zamknięta w ciągu pięciu lat. Nie pomaga pandemia koronawirusa, która sprawiła, że wiele przedsiębiorstw po prostu zbankrutowało.
– Ekstremalny charakter pandemii sprawił, że umiejętność radzenia sobie z emocjami i powiązaniami społecznymi stała się zdecydowanie ważniejsza, zwłaszcza w czasach poważnych zakłóceń i kryzysów – powiedział profesor Ernest O’Boyle.
Badania wykazały, że osoby z wyższą inteligencją emocjonalną są bardziej zdolne do motywowania się i mają wyższe umiejętności społeczne. W każdych okolicznościach. Poprzednie badania sugerowały, że inteligencja poznawcza była większym predyktorem sukcesu wśród przedsiębiorców.
– Chociaż IQ jest niewątpliwie lepszym wskaźnikiem wydajności pracy i sukcesu zawodowego we wszystkich zawodach i karierach, w dziedzinie przedsiębiorczości inteligencja emocjonalna była silniejszym czynnikiem prognostycznym sukcesu – dodał O’Boyle.
Naukowcy potwierdzają, że osoby z wysoką inteligencją emocjonalną zwykle odnoszą większe sukcesy jako liderzy biznesu i cieszą się sukcesami w zdecydowanie większym stopniu, niż w bardziej typowych zawodach i karierach. Dlatego tak ważne jest, by właśnie ten rodzaj inteligencji pielęgnować u dzieci od najmłodszych lat. Może to zaowocować w ich przyszłym życiu zawodowym. Artykuł powstał na podstawie publikacji: https://blog.kelley.iu.edu/2021/01/28/entrepreneurs-benefit-more-from-emotional-intelligence-than-other-competencies-such-as-iq/