Badania pokazały, że przez okres 5 przerw wakacyjnych, nieco ponad połowa (52 proc.) uczniów doświadczyła strat w nauce. A okres pandemii tylko te straty pogłębił. W badaniu wykorzystano bazę danych NWEA, która zawiera ponad 200 milionów wyników testów dla prawie 18 milionów uczniów w 7500 okręgach szkolnych we wszystkich 50 stanach USA od 2008 do 2016 roku. Autorzy stwierdzili, że chociaż niektórzy uczniowie uczą się więcej niż inni w ciągu roku szkolnego, większość z nich zmierza w tym samym, jasno określonym kierunku: osiągania korzyści w nauce podczas zajęć szkolnych. Tego samego nie można powiedzieć o okresie letnim, kiedy ponad połowa uczniów rok po roku wykazuje straty w nauce. Podobnie było w czasie zdalnego nauczania podczas pandemii koronawirusa. Badacze przyznali, że ich wyniki wskazują, że dysproporcje w osiągnięciach nieproporcjonalnie zwiększają się w okresach letnich i prawdopodobnie przerwa od normalnych zajęć w trakcie COVID-19 jeszcze pogłębi te zmiany. Wśród badanych uczniów, w zależności od klasy, przeciętny uczeń traci od 17 do 28 procent rocznych przyrostów wiedzy w zakresie nauki języka angielskiego. W matematyce przeciętny uczeń traci, podczas przerwy wakacyjnej, od 25 do 34 procent każdego roku szkolnego. Potrzeba więcej badań, aby lepiej zrozumieć, co odpowiada za większość zmian w czasie przerwy letniej wśród uczniów. Liderzy polityczni w Stanach Zjednoczonych eksperymentowali z różnymi podejściami, w tym wydłużeniem roku szkolnego i prowadzeniem letnich programów pomostowych, aby rozwiązać problemy związane z utratą nauki w okresie letnim. Te jednak muszą być dalej oceniane pod kątem skuteczności. Artykuł powstał na podstawie badania: https://www.aera.net/Newsroom/Study-More-than-Half-of-US-Students-Experience-Summer-Learning-Losses-Five-Years-in-a-Row O stratach edukacyjnych związanych z pandemią COVID-19, pisaliśmy w artykule na podstawie raportu: „Cyfrowe wyzwania stojące przed polską edukacją”. Według raportu 62 procent przebadanych uczniów edukację zdalną postrzegało za nieefektywną w procesie uczenia się. Więcej o wnioskach z raportu przeczytasz tutaj.