![hero background](https://wsip.pl/wp-content/uploads/2023/09/bg_green2.png)
![](https://wsip.pl/wp-content/uploads/2024/01/edb.png)
Edukacja dla bezpieczeństwa
Cykl posiada nr dopuszczenia MEN: 1217/2024
Nowy podręcznik WSiP „Edukacja dla bezpieczeństwa” do klasy 8 zawiera wszystkie treści wynikające wprost z aktualnej podstawy programowej obowiązującej w szkole podstawowej. W podręczniku opracowano nowe treści m.in. z zakresu strzelectwa, terenoznawstwa i cyberbezpieczeństwa. Podręcznik przygotowano z myślą o współczesnych uczniach kl. 8. Logiczne schematy, czytelne infografiki, precyzyjnie dobrane i opisane zdjęcia i rysunki, wyróżnienia w tekście, kody kolorystyczne oraz żarówki z definicjami pomogą uporządkować wiedzę oraz ułatwią jej odnalezienie i przyswojenie.
Poznaj nasz cykl
Zawiera treści zgodne z ostatnimi zmianami w podstawie programowej obowiązującej w szkole podstawowej. Cykl dopasowaliśmy do współczesnego ucznia, dla którego bardzo ważne jest wizualizowanie wiedzy.
Logiczne schematy oraz czytelne infografiki pomagają lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia. Wyróżnienia w tekście, śródtytuły, ramki oraz żarówki ułatwiają uczniom odnalezienie odpowiednich treści. Precyzyjnie dobrane i właściwie opisane rysunki oraz zdjęcia bardzo dobrze ilustrują omawiane zagadnienia i zachęcają uczniów do nauki.
Po każdym rozdziale zamieściliśmy dwuczęściowe podsumowanie. Część merytoryczna, opracowana wizualnie, ułatwia przyswojenie wiedzy z danego działu. Część sprawdzająca wiedzę, czyli kącik „Czas na zadania” zawiera zadania o różnorodnym stopniu trudności.
Słowniczek najważniejszych pojęć, które pojawiają się w podręczniku pomaga uczniom w dowolnym momencie przypomnieć sobie znaczenie ważnych terminów i omówione zagadnienia.
![](https://wsip.pl/wp-content/uploads/2024/03/edb.png)
Sprawdź obudowę metodyczną dla nauczyciela
Poradnik nauczyciela zawiera scenariusze każdej lekcji z podręcznika. Znajdują się tam wymagania podstawy programowej, cele szczegółowe lekcji, wykorzystane metody pracy i środki dydaktyczne. Scenariusz opisuje proponowany przebieg trzech faz lekcji. W każdej fazie określono szacowany czas jej trwania. Można w nim znaleźć dodatkowe pomysły na realizację różnych elementów lekcji (banki pomysłów) oraz porady pomocne w prowadzeniu lekcji (ramki z literą „i”). Bardzo przydatną częścią scenariuszy są również karty pracy.
![](https://wsip.pl/wp-content/uploads/2024/03/EDB-poradnik-okladka.png)
![hero background](https://wsip.pl/wp-content/uploads/2023/09/bg_green.png)
Sprawdź, jakie materiały przygotowaliśmy dla ucznia
Cykl dopasowaliśmy do współczesnego ucznia, dla którego bardzo ważne jest wizualizowanie wiedzy. Logiczne schematy oraz czytelne infografiki pomagają lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia. Wyróżnienia w tekście, śródtytuły, ramki oraz żarówki ułatwiają uczniom odnalezienie odpowiednich treści. Precyzyjnie dobrane i właściwie opisane rysunki oraz zdjęcia bardzo dobrze ilustrują omawiane zagadnienia i zachęcają uczniów do nauki.
![](https://wsip.pl/wp-content/uploads/2024/01/edb.png)
Sprawdź, co inni myślą o naszym cyklu
![](https://wsip.pl/wp-content/uploads/2024/03/edb-cytat-2.png)
Ten nowy podręcznik zawiera wszystkie potrzebne treści. Są tu zagadnienia dotyczące m.in. strzelectwa, terenoznawstwa i cyberbezpieczeństwa.
![](https://wsip.pl/wp-content/uploads/2024/03/edb-cytat-1.png)
Filmy na temat strzelania i pierwszej pomocy to świetny pomysł. Na pewno ułatwią mi prowadzenie lekcji.
![](https://wsip.pl/wp-content/uploads/2024/03/edb-cytat-3.png)
Wizualne podsumowania działu i pytania z kącika „Czas na zadania” pomogą w przygotowaniu do sprawdzianu.
![hero background](https://wsip.pl/wp-content/uploads/2023/09/bgg4.png)
Zajrzyj do środka
O autorach
Zespół redakcyjny pracował nad stworzeniem nowego podręcznika, a jego głównym celem było opracowanie treści dostosowanych do potrzeb współczesnych nauczycieli i uczniów. Precyzyjnie wyselekcjonowaliśmy autorów, którzy mają nie tylko bogate doświadczenie praktyczne, ale również są bezpośrednio zaangażowani w tworzenie nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.