

Informatyka
Cykl posiada numer dopuszczenia MEiN: 807/3/2022/z1
Zgodnie z nową podstawą programową podręcznik do informatyki łagodnie wprowadza ucznia w programowanie i pokazuje, jak rozsądnie i odpowiedzialnie korzystać z nowoczesnych technologii.
Podręcznik kładzie nacisk na rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów oraz inspiruje uczniów do samodzielnej pracy i rozwijania niezbędnych kompetencji.
Podręcznik dostosowany do zmienionej podstawy programowej obowiązującej od 1.09.2024
Kupując podręcznik, zyskujesz dodatkowo dostęp do e-booka z oznaczeniem treści nieobowiązkowych. E-book dostępny na eduranga.pl od 01.09.2024 r. Korzystanie z eduranga.pl wymaga założenia darmowego konta.
E-book:
– zawiera czytelne oznaczenia treści nieobowiązkowych (dostosowane do aktualnej podstawy programowej);
– gwarantuje realizację treści według obowiązującej podstawy programowej.
Jak aktywować e-book? Zobacz tutaj
Poznaj nasz cykl
Podręcznik prezentuje dostosowane do wieku ucznia informacje z zakresu nauki programowania oraz wskazówki, jak odpowiedzialnie korzystać z nowych technologii.
Zgodnie z założeniami obecnej podstawy programowej, w podręczniku postawiono na pracę metodą problemową. Przystępny a zarazem ciekawy przekaz treści informatycznych, odniesienia do przykładów z życia i nacisk na praktyczne zastosowanie zdobytych umiejętności, to główne atuty podręcznika.

Sprawdź co zawiera nasz cykl
Podręcznik został zaktualizowany pod kątem wersji wykorzystywanych aplikacji oraz prezentowanych treści.
Pracując z podręcznikiem, uczniowie dowiedzą się, jak usuwać zbędne pliki, a także nabędą nowe umiejętności związane z tworzeniem infografik. Publikacja prezentuje serwisy i aplikacje ułatwiające naukę i rozwijanie zainteresowań w sieci, a także poszerza umiejętności związane z posługiwaniem się edytorami tekstu i grafiki wektorowej, programem do tworzenia prezentacji oraz arkuszem kalkulacyjnym czy programem pocztowym. Dzięki zaprezentowanym informacjom uczniowie będą realizować coraz bardziej zaawansowane projekty w środowisku programowania wizualnego Scratch, oraz poznają tajniki tworzenia animacji poklatkowej. Dzięki zastosowaniu podejścia problemowego podręcznik zachęca dzieci do samodzielnej pracy i pozwala w efektywny sposób zdobyć kompetencje niezbędne w cyfrowym świecie. Całość dostosowano do potrzeb i możliwości uczniów, którzy od początku swojej edukacji realizują program według nowej podstawy programowej. Podręcznik wzbogacono o atrakcyjne infografiki, a ćwiczenia krok po kroku prowadzą ucznia do celu, inspirując do samodzielnej pracy i rozwijania niezbędnych umiejętności. Nauczyciel może w razie potrzeby łatwo zindywidualizować nauczanie.


Sprawdź jakie materiały przygotowaliśmy dla ucznia
Podręcznik kładzie nacisk na rozwijanie praktycznych umiejętności, takich jak tworzenie infografik czy programowanie w środowisku Scratch. Uczniowie poznają także tajniki wielu praktycznych aplikacji, pozwalających m.in. tworzyć prezentacje czy animacje. W publikacji poruszone zostały także zagadnienia dotyczące arkuszy kalkulacyjnych i programów pocztowych.

O autorach
Głównym celem zespołu redakcyjnego, pracującego nad stworzeniem podręcznika, było opracowanie treści dostosowanych do potrzeb współczesnych nauczycieli i uczniów. Precyzyjnie wyselekcjonowaliśmy autorów, którzy mają nie tylko bogate doświadczenie praktyczne, ale również są bezpośrednio zaangażowani w tworzenie nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.