Matematyka w punkt
Numer aprobaty: 1172/2/2024
Motywuje do nauki i wspiera uczniów w zdobywaniu wiedzy, pokazując użyteczność matematyki w codziennym życiu.
Podręczniki mają spójną koncepcję od klasy 4 do 8, bazującą na procesie indywidualnego zaangażowania uczniów. Cykl wyróżnia się nowoczesnym i czytelnym układem treści, różnorodnością przykładów rozpisanych krok po kroku oraz dużą liczbą zadań o różnym stopniu trudności.
Podręcznik dostosowany do zmienionej podstawy programowej obowiązującej od 1.09.2024
Kupując podręcznik, zyskujesz dodatkowo dostęp do e-booka z oznaczeniem treści nieobowiązkowych. E-book dostępny na eduranga.pl od 01.09.2024 r. Korzystanie z eduranga.pl wymaga założenia darmowego konta.
E-book:
– zawiera czytelne oznaczenia treści nieobowiązkowych (dostosowane do aktualnej podstawy programowej);
– gwarantuje realizację treści według obowiązującej podstawy programowej.
Jak aktywować e-book? Zobacz tutaj
Poznaj nasz cykl
Napisane od nowa podręczniki i zeszyty ćwiczeń są w pełni dostosowane do aktualnej podstawy programowej. Sprawdzone metody nauczania zostały uzupełnione o innowacyjne rozwiązania, wpisujące się w trend edukacji włączającej. Dzięki temu wielu uczniów zyska szansę efektywnego wyrównania braków, a edukacyjne szanse zostaną wyrównane.
Nowoczesne technologie stały się dla uczniów codziennością, a to sprawia, że wykorzystywane dotychczas materiały edukacyjne przestają być dla nich atrakcyjne. Skalę wyzwań dodatkowo pogłębiła pandemia i związany z nią okres nauki zdalnej. To między innymi dlatego Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne podjęły decyzję o stworzeniu zupełnie nowego cyklu do nauki matematyki w szkołach podstawowych – „Matematyka w punkt”.
„Matematyka w punkt” to nie tylko doskonale dobrane treści, ale także atrakcyjna forma ich przedstawienia. Publikacje powstały w oparciu o metodę design thinking, która jest z powodzeniem wykorzystywana przez najbardziej nowoczesne firmy na całym świecie.
Sprawdź, co zawiera nasz cykl
Podręcznik dla klasy 5
Podręcznik Matematyka w punkt dla klasy 5, zgodnie z najnowszymi zaleceniami dydaktyków, posiada prostą strukturę, która dopasowana jest do możliwości intelektualnych ucznia w tym wieku. Wspiera nauczyciela w procesie wdrożenia edukacji włączającej oraz pomaga w indywidualizacji nauczania.
Konstrukcja podręcznika jest ułatwieniem także dla rodziców, którzy w łatwy sposób mogą wytłumaczyć dzieciom zagadnienia matematyczne i wesprzeć w bieżącej nauce. Modułowa budowa podręcznika sprawia, że jest on odbierany jako łatwy i przyjazny. Ciekawe treści i odwołania do nowych technologii rozbudzają wyobraźnię i sprzyjają dotarciu do współczesnych nastolatków.
Zeszyt ćwiczeń dla klasy 5
Zeszyt ćwiczeń do klasy 5 jest ściśle skorelowany z układem treści w podręczniku i stanowi jego doskonałe uzupełnienie. Dzięki urozmaiconym zadaniom o różnej konstrukcji oraz stopniowanej trudności umożliwia powtórzenie wiedzy i utrwalenie umiejętności w formie ciekawej dla ucznia.
W rozbudzeniu kreatywności i zachęceniu ucznia do bardziej efektywnej pracy na lekcjach matematyki pomagają m.in. zadania na start, znajdujące się na początku każdego działu, a także testy powtórzeniowe z możliwością samodzielnego sprawdzenia oraz moduł z zdaniami trudniejszymi, przygotowany z myślą o uczniach zdolniejszych, szczególnie zainteresowanych przedmiotem.
Zapoznaj się z obudową metodyczną dla nauczyciela
W podręczniku nauczyciela znajdziesz wszystkie materiały, które pomogą przygotować Ci się do każdej lekcji. W publikacji znajdują się wskazówki metodyczne do poszczególnych tematów, komentarze do zadań i przykładów, praktyczne rady z zakresu edukacji włączającej, informacje o realizacji poszczególnych punktów podstawy programowej, propozycje innowacyjnych materiałów interaktywnych oraz pomysły na dodatkowe zadania, gry i zabawy matematyczne. Podręcznik nauczyciela jest dostępny zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej.
Sprawdź, jakie materiały przygotowaliśmy dla ucznia
Podręcznik dla klasy 5 to podzielony na dziewięć działów materiał, zachęcający do działania i pomagający w wypracowaniu stałego rytmu pracy na lekcjach matematyki. Przygotowane w atrakcyjny graficznie sposób treści, obejmują kluczowe zagadnienia z obszarów, takich jak własności liczb naturalnych, figury płaskie, wielokąty, ułamki zwykłe i dziesiętne oraz figury przestrzenne.
Sprawdź, co inni myślą o naszym cyklu
Materiał jest bardzo ciekawy, wiele odnośników i przykładów z życia, matematyka w idealny sposób łączy się z życiem.
Moim zdaniem podręcznik jest konkretny, poukładany, przejrzysty, zachęcający, przyjazny egzaminom, ukazuje praktyczność matematyki i przydatność w życiu codziennym.
Jasno sformułowane cele danej lekcji, zrozumiałe wprowadzenie w temat lekcji, odpowiednio dobrane przykłady zagadnień poruszanych podczas lekcji.
Zajrzyj do środka
Matematyka w punkt
Cykl „Matematyka w punkt” dla klas 4-8 został opracowany w taki sposób, aby tworzył spójną całość, przygotowującą młodych ludzi nie tylko do egzaminu ósmoklasisty, ale przede wszystkim do dalszej edukacji i funkcjonowania w rzeczywistości obfitującej w zagadnienia matematyczne. Wszystko to było możliwe dzięki zastosowaniu metody design thinking.
Design thinking to metoda twórcza, zaprojektowana, by tworzyć produkty opierające się na faktycznych potrzebach ich przyszłych użytkowników. Pracując nad cyklem „Matematyka w punkt” nie tylko badaliśmy potrzeby nauczycieli i uczniów, ale, co niemniej istotne, na bieżąco poznawaliśmy ich reakcje na prezentowane prototypy nowych materiałów. W tym celu zorganizowaliśmy projekt badawczy na niespotykaną dotychczas skalę.
Działający w ramach struktury WSiP zespół badań i rozwoju przeprowadził setki godzin konsultacji, ankiet, paneli i wywiadów, a także badania terenowe, podczas których odbyło się 600 godzin lekcyjnych z udziałem 2.600 uczniów i 100 nauczycieli. Dzięki temu już teraz wiemy, że nasza oferta do matematyki zyskała następujące opinie i oceny:
- 90% nauczycieli oceniło nowe podręczniki WSiP jako lepsze od dotychczas przez nich używanych;
- 80% nauczycieli chce pracować z cyklem „Matematyka w punkt”;
- 91% uczniów podobały się nasze podręczniki do matematyki;
- 85% uczniów chciałoby uczyć się z nowych podręczników WSiP.
Praca nad nowymi podręcznikami metodą design thinking wymagała od nas przygotowania wielu różnych wersji materiałów. W dalszej kolejności były one poddawane testom i krytycznej ocenie nauczycieli i uczniów. Dzięki takiemu podejściu wprowadzamy na rynek podręczniki zupełnie nowe, a jednocześnie już zatwierdzone przez przyszłych odbiorców.
Poznaj naszych autorów
Wymagającego zadania stworzenia nowoczesnych podręczników do matematyki podjęły się matematyczki z bogatym doświadczeniem zawodowym. Zadbaliśmy o to, by autorki były nie tylko uznanymi nauczycielkami, ale także osobami zaangażowanymi w tworzenie nowoczesnej edukacji w Polsce. Takie podejście pozwoliło osiągnąć unikatowy balans pomiędzy najwyższej jakości treściami oraz potrzebami współczesnych nauczycieli i uczniów.