Matematyka w punkt
Cykl posiada numer dopuszczenia MEiN: 1172/4/2023
Nauka matematyki w zgodzie z rozwojem intelektualnym uczniów, w sposób uznawany przez dydaktyków za najbardziej efektywny.
Matematyka w punkt dla klasy 7 pozwala uczniom poznawać świat liczb według stałego schematu: odkrywaj – analizuj – poćwicz.
Podręcznik dostosowany do zmienionej podstawy programowej obowiązującej od 1.09.2024
Kupując podręcznik, zyskujesz dodatkowo dostęp do e-booka z oznaczeniem treści nieobowiązkowych. E-book dostępny na eduranga.pl od 01.09.2024 r. Korzystanie z eduranga.pl wymaga założenia darmowego konta.
E-book:
– zawiera czytelne oznaczenia treści nieobowiązkowych (dostosowane do aktualnej podstawy programowej);
– gwarantuje realizację treści według obowiązującej podstawy programowej.
Jak aktywować e-book? Zobacz tutaj
Poznaj nasz cykl
Napisane od nowa podręczniki i zeszyty ćwiczeń są w pełni dostosowane do aktualnej podstawy programowej. Sprawdzone metody nauczania zostały uzupełnione o innowacyjne rozwiązania, wpisujące się w trend edukacji włączającej. Dzięki temu wielu uczniów zyska szansę efektywnego wyrównania braków, a edukacyjne szanse zostaną wyrównane.
Nowoczesne technologie stały się dla uczniów codziennością, a to sprawia, że wykorzystywane dotychczas materiały edukacyjne przestają być dla nich atrakcyjne. Skalę wyzwań dodatkowo pogłębiła pandemia i związany z nią okres nauki zdalnej. To między innymi dlatego Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne podjęły decyzję o stworzeniu zupełnie nowego cyklu do nauki matematyki w szkołach podstawowych – „Matematyka w punkt”.
„Matematyka w punkt” to nie tylko doskonale dobrane treści, ale także atrakcyjna forma ich przedstawienia. Publikacje powstały w oparciu o metodę design thinking, która jest z powodzeniem wykorzystywana przez najbardziej nowoczesne firmy na całym świecie. To z kolei ułatwia zainteresowanie uczniów światem matematyki.
Sprawdź, co zawiera nasz cykl
Podręcznik dla klasy 7
Podręcznik ma jasną strukturę i jest napisany przystępnym językiem, dostosowanym do wieku uczniów. Dzięki dużej liczbie stopniowanych, wytłumaczonych krok po kroku przykładów, którym towarzyszą dopasowane do nich ćwiczenia, umożliwia zrozumienie i przyswojenie nowych zagadnień nawet wtedy, gdy uczeń był nieobecny na lekcji.
Istotną częścią podręcznika są ułożone w modułach różnego typu zadania, nawiązujące do zagadnień z życia codziennego, o rosnącym stopniu trudności i pozwalające nauczycielowi na indywidualizację nauczania.
Zeszyt ćwiczeń dla klasy 7
Zeszyt ćwiczeń „Matematyka w punkt” dla klasy siódmej jest ściśle skorelowany z treściami zawartymi w podręczniku. Został napisany przystępnym językiem i zawiera różnorodne zadania, odnoszące się do życia codziennego. Dzięki temu doskonale pokazuje użyteczność matematyki na co dzień i zwiększa zaangażowanie uczniów.
Wyróżnikiem zeszytu ćwiczeń są zadania o podwyższonym stopniu trudności oraz różnego typu zadania egzaminacyjne, ułatwiające każdemu uczniowi solidne przygotowanie się do egzaminu ósmoklasisty.
Sprawdź obudowę metodyczną dla nauczyciela
W podręczniku nauczyciela znajdziesz wszystkie materiały, które pomogą przygotować Ci się do każdej lekcji. W publikacji znajdują się wskazówki metodyczne do poszczególnych tematów, komentarze do zadań i przykładów, praktyczne rady z zakresu edukacji włączającej, informacje o realizacji poszczególnych punktów podstawy programowej, propozycje innowacyjnych materiałów interaktywnych oraz pomysły na dodatkowe zadania, gry i zabawy matematyczne. Podręcznik nauczyciela jest dostępny zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej.
Sprawdź, jakie materiały przygotowaliśmy dla ucznia
Podręcznik dla klasy 7 to podzielony na osiem części materiał, który w praktyczny sposób prezentuje zagadnienia określone w podstawie programowej. W klasie 7, materiał przygotowany w atrakcyjny graficznie sposób, obejmuje kluczowe zagadnienia z obszarów, takich jak obliczenia procentowe, potęgi, pierwiastki, wyrażenia algebraiczne, równania, figury płaskie i wielokąty.
Co inni myślą o naszym cyklu
Przejrzysty, czytelny, ciekawy, estetyczny, ciekawe zadania, dobre przykłady, dużo wyjaśnień.
Bardzo podobały mi się w podręczniku następujące elementy: przejrzystość, odpowiednia ilość treści i elementów graficznych (nadmiar zdecydowanie zniechęca uczniów do samodzielnej pracy z podręcznikiem) oraz przykłady, które pozwalają uczniom na samodzielną realizację tematu (np. w przypadku nieobecności na lekcji czy powtórzeń podczas nauki w domu).
Ciekawy jest dobór zadań, bo przede wszystkim praktyczny. Taki wzięty z życia.
Zajrzyj do środka
Matematyka w punkt
Cykl „Matematyka w punkt” dla klas 4-8 został opracowany w taki sposób, aby tworzył spójną całość, przygotowującą młodych ludzi nie tylko do egzaminu ósmoklasisty, ale przede wszystkim do dalszej edukacji i funkcjonowania w rzeczywistości obfitującej w zagadnienia matematyczne. Wszystko to było możliwe dzięki zastosowaniu metody design thinking.
Design thinking to zestaw procesów, które zaprojektowano, by tworzyć produkty opierające się na faktycznych potrzebach ich przyszłych użytkowników. Pracując nad cyklem „Matematyka w punkt” nie tylko badaliśmy potrzeby nauczycieli i uczniów, ale, co niemniej istotne, na bieżąco poznawaliśmy ich reakcje na prezentowane prototypy nowych materiałów. W tym celu zorganizowaliśmy projekt badawczy na niespotykaną dotychczas skalę.
Działający w ramach struktury WSiP zespół badań i rozwoju przeprowadził setki godzin konsultacji, ankiet, paneli i wywiadów, a także badania terenowe, podczas których odbyło się 600 godzin lekcyjnych z udziałem 2.600 uczniów i 100 nauczycieli. Dzięki temu już teraz wiemy, że nasza oferta do matematyki zyskała następujące opinie i oceny:
- 90% nauczycieli oceniło nowe podręczniki WSiP jako lepsze od dotychczas przez nich używanych;
- 80% nauczycieli chce pracować z cyklem „Matematyka w punkt”;
- 91% uczniów podobały się nasze podręczniki do matematyki;
- 85% uczniów chciałoby uczyć się z nowych podręczników WSiP.
Praca nad nowymi podręcznikami metodą design thinking wymagała od nas przygotowania wielu różnych wersji materiałów. W dalszej kolejności były one poddawane testom i krytycznej ocenie nauczycieli i uczniów. Dzięki takiemu podejściu wprowadzamy na rynek podręczniki zupełnie nowe, a jednocześnie już zatwierdzone przez przyszłych odbiorców.
O autorach
Wymagającego zadania stworzenia nowoczesnych podręczników do matematyki podjęły się matematyczki z bogatym doświadczeniem zawodowym. Zadbaliśmy o to, by autorki były nie tylko uznanymi nauczycielkami, ale także osobami zaangażowanymi w tworzenie nowoczesnej edukacji w Polsce. Takie podejście pozwoliło osiągnąć unikatowy balans pomiędzy najwyższej jakości treściami oraz potrzebami współczesnych nauczycieli i uczniów.