
Rok 2024 przyniósł ważny impuls w rozwoju firmy. Inwestorem strategicznym została międzynarodowa grupa edukacyjna Infinitas Learning z siedzibą w Holandii.
Zapytaliśmy Prezesa WSiP, Jerzego Garlickiego, co konkretnie wydawnictwu daje ta zmiana. Otwiera możliwość korzystania z doświadczeń europejskich – w skład grupy wchodzi obecnie sześć wydawnictw edukacyjnych. Daje dostęp do nowoczesnych technologii. To WSiP przeniesiony na kolejny, wyższy poziom – otwarcie na Europę i na nowe trendy w edukacji. Także rozwiązania szczegółowe: nowa struktura przedsiębiorstwa, implementacja nowego podejścia do zarządzania firmą, wykorzystanie nowoczesnych technologii (np. modeli językowych typu Chat GTP) i wdrożenie sztucznej inteligencji (AI) na różnych obszarach oraz rozwijana strategia Customer Centricity.
Zachodzące przemiany i rozwój podkreślono nowym znakiem graficznym WSiP. Świeże logo uosabia obowiązujące obecnie w edukacji przenikanie się dwóch światów – tradycyjnego (opartego na klasycznych metodach i materiałach, w tym podręcznikach) oraz współczesnego (wykorzystującego nowe technologie i rozwiązania cyfrowe). Syntezą tych światów jest nowoczesna metoda dydaktyczna blended learning.
Rozwijając dobry styl zarządzania, WSiP wprowadza politykę Data Governance, czyli politykę zarządzania danymi na wszystkich obszarach (integralność, jakość, wykorzystanie i bezpieczeństwo danych). Ma to na celu optymalne wsparcie podejmowanych decyzji biznesowych.