Uzupełnienie slajdu, dotyczącego lektur obowiązkowych z zakresu szkoły podstawowej, których znajomość może być sprawdzana podczas egzaminu maturalnego:
*W tekście historycznoliterackim może być sprawdzana znajomość treści i problematyki lektur obowiązkowych z zakresu szkoły podstawowej, określonych w wymaganiu l.1.11) podstawy programowej z 2024r., tj.:
- „Dziadów” cz. II oraz „Pana Tadeusza” (księgi: I,II, IV,X,XI,XII) Adama Mickiewicza
- „Zemsty” Aleksandra Fredry
- „Balladyny” Juliusza Słowackiego
Egzamin maturalny co roku ulega mniejszym lub w większym zmianom. I w tym roku matura nieco różni się od zeszłorocznej. Dlatego, abyście nie musieli Państwo samodzielnie poszukiwać i kompletować informacji – współpracująca z nami ekspertka przygotowała specjalnie dla Was kompendium wiedzy o maturze z języka polskiego 2025. W prezentacji kompletnie omówione zostały wszystkie zmiany, dotyczące tegorocznej matury z języka polskiego.
Dzięki udziałowi w webinarium uzyskacie Państwo wszystkie potrzebne informacje w prostej, zwięzłej formie.
Dlaczego warto wziąć udział w webinarium?
- wszystkie informacje w jednym miejscu
- przystępna forma
- omówienie zmian przez wykwalifikowaną ekspertkę
- dokładne omówienie listy lektur, obowiązującej na maturze 2025
- zapoznanie z zasadami oceniania
Wszystkie zarejestrowane osoby otrzymają po spotkaniu certyfikat potwierdzający uczestnictwo.
O prowadzącej:

Krystyna Kalinowska – Wicedyrektor w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Krakowie, wieloletni nauczyciel j. polskiego w liceum ogólnokształcącym. Egzaminator maturalny pracujący w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie od 2007 r. oraz egzaminator egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego. Obecnie trener egzaminatorów OKE prowadzący szkolenia do nowej matury w formule 2023. Wieloletni trener w Ośrodku Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych Posiada doświadczenie w pracy m.in. w: komisjach konkursowych na stanowisko dyrektora szkoły i przedszkola, awansie zawodowym nauczycieli, grantach, prowadzeniu ewaluacji zewnętrznych całościowych i problemowych, przeprowadzaniu kontroli zgodności funkcjonowania placówek z przepisami prawa oświatowego i in.