Nauczenie dziecka telefonowania po pomoc w sytuacjach kryzysowych może uratować komuś życie. Dlatego rodzice nie powinni zaniedbać tego elementu edukacji. Jak nauczyć dziecko wzywania pomocy?
Witamy na blogu WSiP
Znajdziesz tu wiele interesujących artykułów dla nauczycieli, rodziców i dyrektorów szkół – treści merytoryczne, porady psychologiczne i wychowawcze. Zostań z nami i śledź wszystkie nowości i wiadomości, które Cię interesują.
20 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka, który jest okazją do refleksji nad prawami najmłodszych …
Trauma dziecięca odbiera dziecku poczucie bezpieczeństwa, stałości i przewidywalności, a tym samym wpływa destrukcyjnie na jego dalszy rozwój. Co powinno zaalarmować rodziców, jeśli wiedzą lub podejrzewają, że dziecko doznało traumy?
Wolontariat to słowo które w naszym życiu jest obecne od dawna, ale szczególnie w ostatnim czasie obserwowany jest wzrost zainteresowania tym zagadnieniem. Sprawdź, czym jest wolontariat, jak się w niego włączyć i jak działać nie tylko efektownie, ale przede wszystkim efektywnie.
Słowa test czy egzamin często kojarzą się ze stresem i presją. Zdaniem wielu są to emocje, których zdecydowanie należy oszczędzić najmłodszym uczniom na tym etapie edukacji. Pamiętajmy jednak, że odpowiednie zdiagnozowanie poziomu umiejętności uczniów przed promocją do 4 klasy jest istotne, gdyż wskazuje obszary edukacyjne, na które należy zwrócić szczególną uwagę w ostatnich miesiącach nauki w klasie 3.
Fake newsy są groźne, bo mają efekt kuli śnieżnej. Fałszywa informacja, udostępniana przez miliony użytkowników, może w kilka minut obiec cały świat. Warto więc pomóc dzieciom w ocenie tego, co jest prawdziwą informacją, a co kłamstwem.
Z ogromnym zaangażowaniem pomagamy obywatelom Ukrainy, którzy ratując swoje życie uciekają z ogarniętego wojną kraju. Jak zatem postępować, aby nasza pomoc nie wyrządziła jeszcze większej szkody i nie pogłębiła doznanej traumy?
Najważniejsze zmiany w odniesieniu do proponowanej wcześniej formuły wprowadzone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w lutym 2022 roku w związku z koniecznością dostosowania wymagań egzaminacyjnych do specyfiki kształcenia związanej z epidemią SARS – CoV-2.
Wiele krajów ma długoletnie doświadczenie w zakresie ochrony osób sygnalizujących nieprawidłowości, która jest budowana na drodze odrębnych aktów prawnych. Polska znajduje się w gronie 21 państw, które rozpoczęły pracę nad wdrożeniem dyrektywy do porządku prawnego.
Uczniowie mają dzisiaj wręcz nieograniczony dostęp do informacji dzięki Internetowi. Jednak nie wszystkie, a może nawet i większość tych informacji jest nieprawdziwa, niedokładna, niekompletna lub w jakiś sposób zmanipulowana. Jak nauczyć dziecko odróżniania fałszu od prawdy?
Czy powinniśmy rozmawiać z dziećmi o wojnie? Co odpowiedzieć, kiedy dziecko pyta, dlaczego tak się dzieje? Dlaczego ludzie się zabijają? Czy my jesteśmy bezpieczni? Straszna rzeczywistość ostatnich dni, która wstrząsnęła ludźmi w Polsce i na całym świecie spowodowała, że te i inne trudne pytania stanęły nagle przed wieloma rodzicami.
Proces migracji jest niezwykle stresujący i trudny, zarówno dla rodzica, jak i jego podopiecznych. Niezwykle ważne jest, aby szkoła była dobrze przygotowana do przyjęcia ucznia migranckiego i żeby była w stanie mu pomóc odnaleźć się w nowym środowisku.
Już do tej pory w wielu klasach i szkołach uczyło się wiele dzieci z innych kręgów kulturowych i językowych, jednakże obecnie, w momencie działań wojennych za wschodnią granicą Polski, w polskich szkołach pojawi się jeszcze więcej uczniów ukraińskiego pochodzenia. Na jakich zasadach odbywa się przyjmowanie ich do szkół i jakie warunki musi spełnić placówka oświatowa?