Nauka programowania przyda się każdemu uczniowi. Nie tylko tym najlepszym z nauk ścisłych!
Witamy na blogu WSiP
Znajdziesz tu wiele interesujących artykułów dla nauczycieli, rodziców i dyrektorów szkół – treści merytoryczne, porady psychologiczne i wychowawcze. Zostań z nami i śledź wszystkie nowości i wiadomości, które Cię interesują.
20 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka, który jest okazją do refleksji nad prawami najmłodszych …
Jak pracować z młodszymi uczniami w trybie zdalnym? Bardzo cierpliwie.
Dbajmy o samopoczucie młodzieży – zachęcają uczeni. To szczególnie ważne w czasie pandemii i nauki zdalnej.
Co by było, gdyby poprawa wyników w nauce w niektórych szkołach była tak łatwa jak sadzenie drzew na szkolnym boisku?
2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. To doskonały moment, by uświadamiać dzieci, czym jest autyzm. W jaki sposób można to zrobić?
2 kwietnia przypada Międzynarodowy Dzień Książki. Dlaczego warto czytać już nawet niemowlakom?
Według raportu „Cyfrowe wyzwania stojące przed polską edukacją” aż 62% przebadanych uczniów postrzegało edukację online za nieefektywną w procesie uczenia się, a ponad połowa - nie chciałaby kontynuować nauki zdalnej.
Egzamin ósmoklasisty to jeden z pierwszych poważnych egzaminów w życiu młodego człowieka. W jaki sposób dziecko może skutecznie powtórzyć materiał oraz czy testowanie na pewno przynosi efekty?
Myślisz, że w czasie pandemii nie jesteś w stanie aktywizować uczniów poprzez kółka naukowe lub teatralne? Nic bardziej mylnego. Aktywizowanie uczniów jest tym bardziej istotne w dobie nauczania zdalnego.
Jeśli zastanawiacie się, kiedy uczyć dziecko ekologii, odpowiedź jest jedna: im szybciej, tym lepiej. Dlaczego to tak istotne i w jaki sposób to robić?
Jak wynika z badań opublikowanych w Trends in Cognitive Sciences - czytanie książek i oglądanie filmów opartych na fikcji rozwija empatię.
Nauczanie zdalne było już skutecznie stosowane, szczególnie, w szkołach wyższych czy na przykład w kursach językowych online. Jednak zastosowanie tej formy nauczania na szeroką skalę pokazało, z jakimi barierami musi się jeszcze zmierzyć polska szkoła. Wyzwania te zostały opisane w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego „Cyfrowe wyzwania stojące przed polską edukacją”.